29 juni 2006

To'ere

Efter Green Gables episoderne måtte der jo noget andet på pindene og eftersom sommeren i lang tid har glimret ved sit fraværd her i det Himmerlandske, kom jeg i tanke om Studio. Meget passende model med 3/4 lange ærmer. Der var ikke langt fra tanke til handling, så inden jeg fik set mig om, havde jeg slået op til Studio II - en erstatning for min hedengangne Studio. I farten glemte jeg mindst to ting:

1. Jeg kunne have fortsat med at strikke på
Tovværk III
2. Der er nogle meget lange retpinde at strikke på Studio - meget lange

Nå, men Tovværk er der stadig, når jeg er klar igen og jeg har jo før strikket de meget lange retpinde, så det går vel også denne gang. Jeg nærmer mig halsudskæringen - ikke så nemt at se her:


Ferien står for døren, så der må også noget bomuldsstrik på pindene. Det bliver så til
Rib Rab nr. 2 - dog ikke i den gennemknappede udgave. Denne gang bliver den strikket i Aldi bomuldsgarn. Det er lige tykt nok, men jeg håber, at det går - og har lykkeligt glemt alt om nødvendigheden af en passende strikkefasthed. Jeg har strikket en prøve og strikkefastheden passer - næsten!

2 kommentarer:

  1. Hej Mette,

    Jeg har lange kigge på Studio med store øjne...det ser flot ud og jeg glader mig at se din færdig resultat.

    Rigtig god ferie...jeg håber du få strikket en del og det bliver ikke for varmt!

    SvarSlet
  2. Hej Karen!

    Tak - jeg havde håbet at få første stykke færdigt inden ferien, men er ikke sikker på, at jeg når det!

    Jeg håber, at der er lidt køligere på vores ferie end det ser ud til at blive i Danmark - det er lidt for meget for mig :-)

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet