31 oktober 2007

Nå, men

her kommer lige et billede af sjalet, der blev strikket færdigt på Rhodos.

Sjalet er til min uundværdlige zoneterapeut og er allerede afleveret.


Da vi var kommet vel hjem fra ferie, tog jeg et kritisk blik på området omkring min stol i stuen og måtte indse, at det nok var på tide at komme i gang med at færdiggøre nogle WIP'er og måske også få nogle UFO'er sorteret fra.

Det der med at få sorteret UFO'er fra viste sig at være en lidt overvældende opgave, så jeg går stadig og overvejer, men jeg har da fået færdiggjort et Woodland-look-a-like. Da jeg skulle lukke af, viste det sig, at jeg konsekvent er sprunget over pindene uden hulmønster, så... Billede følger, når tørklædet er tørt.

Så nåede jeg frem til en påbegyndt strømpe, som jeg faktisk gav min svoger i julegave sidste år - ahem. Blev enig med mig selv om, at jeg nok hellere må få dem gjort færdige nu. På et tidspunkt har jeg købt korte strømpepinde (har sikkert syntes, at det var en smart ide), men jeg kan ikke holde ud at strikke med dem, så strømpen kom over på de gode gamle pinde og i løbet af ganske kort tid, var første strømpe færdig:


Den ser lidt underlig ud, som den ligger der på mit alternative blocking board. Anden strømpe er godt på vej.

Jamen Mette og Tina - jeg må ikke købe garn, så selvfølgelig gjorde jeg ikke det! (Kan man se glorien skinne?) Okay så - jeg blev heller ikke fristet. Hun havde næsten kun garn fra Garnstudio og der var ikke lige noget, der tiggede om at komme med mig hjem ;-) Hun var nu ved helt at droppe Garnstudio og i stedet få garn fra Italien og Spanien, så det kan da godt være, at man skal overveje en tur mere til Rhodos?

13 kommentarer:

  1. Hun er heldig, din zoneterapeut, så flot en sjal...

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Hej Jette!

    Hun skønner også rigtigt meget på det og så gør jeg det gerne - men jeg gør det ikke til hvem som helst ;-)

    SvarSlet
  4. Hvor er det bare et smukt sjal!!!
    Kender godt det der med at kigge sig omkring og tænke "hør skulle jeg ikke gøre noget færdigt?"

    Kh Karen S

    SvarSlet
  5. Hej Karen!

    Tak :-)

    Jeg har alt, alt for mange ting i gang og kan mærke, at det stresser lidt. Men samtidig er der bare så mange ting, jeg gerne vil i gang med!

    Kh
    Mette

    SvarSlet
  6. Skønt sjal .. sikke en masse du har gang i .. jo måske god ide at blive færdig med sokkerne så kan han få dem igen i år :-)

    SvarSlet
  7. Hej Mette!

    Det var også det, jeg tænkte. Skulle han nu blive afhængig af hjemmestrikkede strømper, så var det jo oplagt igen i år - og så kunne jeg måske nå at strikke et par til ham INDEN jul denne gang ;-)

    Kh
    Mette

    SvarSlet
  8. Mange tak. Det er også sjovt at strikke og faktisk også rimeligt hurtigt at strikke ;-)

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  9. æv hva´..men hva+ det lyder til du har en masse igang, så det er vist nok også en fornuftig beslutning;-))
    Og det sjal du har strikket -WAUUUU siger jeg bare, det er godt nok smukt..godt gået;-)

    SvarSlet
  10. Hej Tina!

    Tak - og jeg burde altså virkelig få noget lavet færdig, men.... ;-)

    SvarSlet
  11. WOW - et flot sjal! Sig mig lige - strikkede du i flyveren? Jeg skal til Kina på torsdag og kan næsten ikke holde ud at tænke på 13-14 timers rejsen uden strikketøj. Hvad sagde security til strikkepinde?

    SvarSlet
  12. Hej Dorte!

    Tak.

    Nej - jeg strikkede ikke på flyet. Jeg har haft bambusstrikkepinde med SAS fra Aalborg til Kbh. og retur, men det er det vildeste, jeg har prøvet ;-)

    God tur til Kina!

    SvarSlet