23 oktober 2009

Hold da helt op

der er næsten gået en måned siden sidste nyt her på kanalen!

Den ene uge er gået med denne udsigt:

Billedet er desværre taget sidst på dagen, hvor solen havde flyttet sig, men helt ringe er det da ikke.

IMG_0198

Mens jeg sad på terrassen og nød udsigten og den nyeste Dan Brown bog, fik jeg strikket en “Forbrydertrøje”. Billede følger (forhåbentligt!). Der er jo lige det der med at få hæftet ender osv.!

Pyramiden synger nu på sidste ærme og tunikaen??? Tak for støtten Angelika – den bliver syet sammen. Det gør den helt bestemt, men lige hvornår det bliver er lidt svært at sige. Jeg får udslæt, hver gang jeg tænker på, at de ærmer skal syes i, men lige pludselig kommer ånden vel over mig.

Der bliver faktisk heller ikke strikket så forfærdeligt meget lige nu. Fyringssæsonen er jo startet, så der er fuld knald på brændeovnen om aftenen, hvilket betyder, at fruen her falder i søvn få minutter efter, at bagpartiet har ramt stolen.

Weekenden? Ja, se den byder på en tur sydpå i godt selskab!

9 kommentarer:

  1. Min datter er også begyndt at mumle om sådan en forbrydertrøje, mon du kan give mig et link til en god opskrift?

    SvarSlet
  2. Orjh, hvor gad jeg godt den udsigt, hvis den varme, der også ser ud til at være fulgte med. Heroppe er vinteren end ikke startet ordentligt før jeg er træt af den. Jeg glæder mig rigtigt meget til at se din pyramide. Den var jo i flotte farver og dit strik plejer at være smukt udført, så jeg glæder mig.

    SvarSlet
  3. Hej Helle. Jeg har strikket efter en opskrift i Hjemmet, men jeg har lige set, at der ligger en opskrift meget lig på Familie Journalens hjemmeside:

    http://kortlink.dk/73kr

    SvarSlet
  4. Hej Dorthe! Uha ja, der var lækkert vejr og sommertøjet blev luftet :-) Det var en rigtig kold omgang at komme hjem! Pyramiden er næsten færdig, så der er håb forude :-)

    SvarSlet
  5. Hej igen Helle! Jeg huskede lidt forkert. Familiejournalens trøje er noget fra "originalen". Den nye, jeg har set, ligger på Hendes Verden:

    http://kortlink.dk/73kt

    SvarSlet
  6. Det ser ud som vi begge havde valgt den samme uge syd på... Vi havde i al fald tæt ved 30 grader om dagen så det var koldt at komme hjem igen :-)

    SvarSlet
  7. Hej Marianne! Jeg havde tænkt på, om det var samme uge, vi var afsted. Det var så skønt at få brugt sommertøjet en sidste gang i år ;-)

    SvarSlet
  8. Det er da en dejlig udsigt at have på trods af fyringssæson og brændeovn. Nå det hænger nok ikke sådan sammen. Jeg har gjort det til vane ikke at gå fra trøjer, der ikke er syet sammen. Jeg har simpelthen en stor ryanål liggende på mit sofabord sammen med en saks i en træskål, så det sker med det samme- så behøver man ikke at tænke på det. Det virker for mig.

    SvarSlet
  9. Ha, ha Karin - nej, sådan hænger det ikke helt sammen ;-) Rigtig god vane du har med sammensyning. Jeg prøver, men det er altså virkelig på linie med en sur pligt for mig at få syet sammen!

    SvarSlet