28 april 2010

Behov?

Det var denne sag, der blev skabt behov for:

catsJeg lavede adskillige forsøg med kameraet. Disse er de bedste – og de yder altså ikke tunikaen fuld retfærdighed. Den er langt, langt flottere i virkeligheden. Faconen ser lidt underlig ud på billederne.

Fakta:
Mønster: Drops/Garnstudio 113-7
Garn: Nu opstod behovet jo pludseligt og garnet måtte bare anskaffes i en fart. SuperBrugsen havde tilbud på bomuldsgarn. 10 ngl. for kr. 100,-. Jeg brugte kun 8 ngl. + 6 gr. af det 9. nøgle. 50 gr = 170 m. Strikket med dobbelt garn.
Pind: 5 og 8
Hit or sh*t?: Så absolut hit. Den er gevaldigt smart på og det er da ikke umuligt, at jeg strikker én mere.

I løbet af en uge gik jeg fra p 2½ til p 8 til p 5 og retur til p 2½, så det er nok ikke så underligt, at jeg synes, at det går langsomt med Lucca. Jeg mangler 7 cm og med det nuværende tempo, er jeg nok færdig en gang i næste uge ;-)

God Bededagsferie.

10 kommentarer:

  1. Den er rigtig flot. Jeg får pludselig lyst til at strikke i bomuld...

    SvarSlet
  2. Den er rigtig flot, fin farve.
    Den må på to do listen.

    SvarSlet
  3. Den er super flot og skal nok blive et hit.

    Ikke så mærkeligt at du hænger lidt når du springer sådan i "pindestørrelserne" :(

    7 cm kan være langt, men jeg lover Lucca er det hele værd !!!!
    Held og lykke med den.

    SvarSlet
  4. Hej Eva - tak. Jeg har ikke strikket i bomuld i mange år, men med ordentlige pinde går det fint.

    Hej Helvig - tak. Og så er den jo rigtigt hurtigt strikket :-)

    Hej Jane - tak. Det er noget af et spring med de pinde og det krævede da også lige lidt tilvænning :-) Jeg har jo set din Lucca, så jeg klør på!

    SvarSlet
  5. Jamen så er det jo godt, at du lige kan dække behovet - Den ser lækker ud :-)

    Lucca bliver helt garanteret også et hit, så du må sidde et par timer foran fjernsynet, hvis den er så kedelig ;-)

    SvarSlet
  6. Hej Lene - jeg har siddet og kigget film med mellemste, så Lucca er færdig. Den er oven i købet monteret og ligger nu til tørre ;-)

    SvarSlet
  7. den ser godt nok lækker ud.

    SvarSlet
  8. Tak Dorthe - den er allerede blev brugt flittigt :-)

    SvarSlet
  9. Den har jeg også lavet, men fandt opskriften i et ugeblad :o)
    Den er rigtig lækker at have på!!

    SvarSlet
  10. Hej Lise - den er rigtig lækker og jeg tror da, at jeg er nødt til at lave en mere. Den er jo hurtigt lavet :-)

    SvarSlet