29 august 2013

Ikke flere forsøg

med den turkise cardigan eller vel nærmere cardigans. Jeg kastede håndklædet i ringen og endte her:

IMG_0259

Efter alle de opstrikningsforsøg var det nødvendigt at vaske garnet. Så det blev vundet i store fed, 4 bomuldstråde blev bundet løst om hvert fed, feddene blev smidt i vaskeposer og røg så i vaskemaskinen på 30 gr. håndvask og endte med en ordentlig omgang centrifugering. Efter en nat på tørresnoren var det klar til:

IMG_0260

MEGET store er de. Det var lidt surt at måtte alt det her igennem, men gevinsten er, at garnet er blevet noget så blødt og lækkert efter vask.

Normalt vinder jeg ikke op i nøgler, jeg vil langt hellere strikke direkte fra cone (ved ikke, hvad det hedder på dansk?), så bliver der ikke så mange ender at hæfte :-)

Og jeg er da sådan set klar til endnu et forsøg med garnet, så snart den orange sag er færdig. Denne gang bliver dog ikke en cardigan – hm, tror jeg nok.

8 kommentarer:

  1. Øv, det er træls, når det bare bliver ved med at drille, men nu har du da "helt nyt garn" klar til det rette projekt dukker op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - det har jeg nemlig og strikkeglæden bliver da større, nu garnet er blevet noget mere lækkert :-)

      Slet
  2. Hvor er det godt at du "lige" tog det nøk - nu har du friskt garn til endnu et forsøg i den skønne farve!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - nemlig og farven er jeg stadig helt vild med, så..... :-)

      Slet
  3. Hvad ender den orange med ?
    den turkis er også flot. Spændende hvad du kaster dig ud i. :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - den orange skulle gerne ende i en poncho. Jeg knokler, for jeg vil gerne have den færdig i en fart!

      Slet
  4. Jeg føler med dig. Det er ikke altid man har heldet med sig.
    Spændt på at se hvad det bliver til. Det er i hvert fald nogle skønne farver

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annelise - tak :-) Det går fremad, så forhåbentligt har jeg snart noget færdigt, som kan bruges.

      Slet