06 december 2013

For efterhånden længe siden

forelskede jeg mig i Ottekantet Poncho designet af Lene Trojel Berthelsen. Den kan købes hos Uldbutikken i Haderup, men med tanke på min tidligere oplevelse, har jeg ikke orket at forsøge at bestille den.

Men med den strikkekrise jeg er i, tænkte jeg i fredags, at jeg da kunne prøve igen. Ringede op og fik en lang og hyggelig snak om julegavestrik, poncho, farve, garn og jeg skal komme efter dig, skal jeg.

De kunne ikke nå at sende i fredags, men mandag skulle den nok komme afsted. Helt fint med mig, men nu er det fredag igen og godt nok er Postdanmark måske ikke altid den hurtigste knallert på molen, men så langsomme er de heller ikke.

Nu sidder jeg så her – lidt tøsefornærmet og sur Smiley, der blinker - og ønsker, at hun bare havde sagt til mig, at de IKKE sender. Det ville da være helt i orden og langt bedre end at give forhåbninger.

Ok, det hjælper heller ikke på humøret, at Bodil kom forbi i går og lagde mit smukke træ ned – igen, beskadigede taget og tog nogle fag hegn med sig! Suk!

Der skal dog alligevel lyde et RIGTIG GOD WEEKEND herfra. Jeg finder et sted at grave mig ned, til jeg bliver god igen!

24 kommentarer:

  1. For sulan også, det er bare ikke i orden at drive forretning sådan - øv øv og øv, håber du finder noget andet til de ledige pinde

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte - jeg forstår det ikke helt. Hun var noget så flink, men det var hun selvfølgelig også sidste gang. Jeg leder videre!

      Slet
  2. Øv hvor er det træls, den poncho er ellers rigtig meditativ strik, og resultatet er lige i øjet.
    Rigtig god weekend til dig alligevel

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sigrid - kan forestille mig, at det er rigtig meditativ strik og hvem kan ikke bruge det i december måned ;-) Jeg må finde på noget andet. God weekend til dig også.

      Slet
  3. For pokker da også, hvor uheldig kan man være ;((
    Jeg håber I får styr på skaderne og du finder ponchoén et andet sted!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - ja, nu må det godt stoppe!

      Slet
  4. Forhåbentlig får I snart repareret skaderne efter stormen.
    Det er bare ikke i orden med Uldbutikken, uanset hvor flink man er, kan man ikke behandle folk sådan.
    Heldigvis er der jo rigtig mange gode steder at købe garn og opskrifter

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - håndværkeren kan ikke komme til for blæsten. Forhåbentligt løjer det af, så han kan komme på taget i morgen. Og ja der er heldigvis masser af gode steder at handle :-)

      Slet
  5. Hvor er det ærgerligt med stormskader. Tænk at en butik giver så dårlig kundeservice. Kan du ikke finde ponchoen et andet sted, evt. efterlyse en anden forhandler hvis du kender navn på poncho?? God aften :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - desværre fås den vist kun der, men så må jeg i gang med noget andet :-(

      Slet
  6. Tror du, vi er nødt til at køre ned og fortælle hende, hvem vi er. Benny truer af og til med at sende konen, hvis han ikke får sin vilje, så jeg står til rådighed

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laila - han er en klog mand ham Benny :-)

      Slet
  7. Øv - det er da træls at gå og vente på sådan noget - og især når man lige har sat sig op til at få strikket. Og det var en noget slem storm. Godt den snart er ved at være ovre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - i aftes ville det i hvert fald have været på sin plads med noget godt strikketøj. Uha der var gang i den storm!

      Slet
  8. Og hvad kan læren være af dén pålevelse ? Gå ALDRIG tilbage til en fuser ! ;))

    Kreakvinde

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ, hæ - du har fuldstændig ret. Jeg tror, at jeg har lært det nu - måske ;-)

      Slet
  9. Jeg håber, dit garn dukker op til weekenden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva - det gør jeg også, men.......

      Slet
  10. ØV - både til garn og stormskader. Man bliver jo helt bekymret for dig med sådan en strikkekrise, men du har da i det mindste fået strikket et par sokker til nevøen, kan jeg se ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - strikkekrise er bestemt ikke af det gode. Det går jo ud over humøret ;-)

      Slet
  11. Hvor er det ærgerligt med Jeres stormskader. Vi gik næsten fri - kun en enkelt tagsten er fløjet af og skal erstattes med en ny.
    Irriterrende med den butik der siger at de vil sende og så ikke gør det...
    Måske du på Ravelry, kan finde en model der ligner.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - nu er jeg simpelthen gået i gang med at regne selv ;-) Og krydser fingre for et godt resultat!

      Slet
  12. Jeg håber humøret er steget :-) og at stormskaderne er til at overse.. Vi var heldige kun at miste noget gammelt hegn som dog ramte ungernes stålbadebassin så det var lidt trist.. Men huset og taget holdt så vi føler vi er temmelig heldige i forhold til når vi kigger rundt på billeder og ser hvad mange andre har været udsatte for...

    Helt ærligt så er det fandme bare ikke særlig god service og jeg ville blive godt gal i skralden og ringe og brokke mig noget så gevaldig når de åbner på mandag, man kan sgu da ikke love noget og så der ikke sker noget... håber ikke, at du har betalt og mistet penge.. Det er lige meget hvad rigtig dårlig stil og så kunne man jo bare sige fra og sige, at de ikke orker at sende ud.... så sur smiley til dem.... håber din weekend trods alt er blevet god alligevel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion - tak :-) Godt at høre, at I slap forholdsvist billigt fra stormen.

      Nej, det er ikke særlig god service. Sidst jeg bestilte, forsøgte jeg at rykke et par gange, men det gider jeg simpelthen ikke denne gang. Heldigvis har jeg ikke overført penge, så det er kun ærgrelse, det har kostet mig!

      Slet