24 august 2014

Jeg troede virkelig,

at jeg havde fået det lært. At sige nej! Når nogen spørger, om jeg vil strikke til dem, ER jeg faktisk blevet ret god til at sige: "Nej, men jeg vil gerne lære dig at strikke, så du kan lave det selv".

Og så blev jeg alligevel rendt over ende, da en gammel bekendt med store glade øjne fortalte mig, at hendes ældste endelig var blevet gravid og at hun så gerne ville give ældste et svøb. Om jeg ville strikke det? Lige der kunne jeg simpelthen ikke sige nej, så



Starten er gået, men lysten til at strikke det er til at overse, så planen er at strikke 8 pinde om dagen - 1.448 masker ;-)

Mellemste er hjemme og fatter ikke, at jeg ikke bare får det strikket i en fart, men der er SÅ meget andet, jeg gerne vil i gang med, så på denne måde får jeg strikket både for sjov og for alvor - tror jeg ;-)

Nå, men det var de 1.448 masker, jeg skulle i gang med. Rigtig god søndag.

6 kommentarer:

  1. Det ser meget fint ud. Selvom der tit er ting man gerne vil strikke selv er det også lidt rart at glæde andre

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Britt - det er jo netop det, det er, så det går nok :-)

      Slet
  2. Det kender jeg alt for godt. Sidste vinter kom jeg til at sige ja til at strikke, ikke én men to trøjer. Den første blev afleveret ret hurtigt, den anden er først ved at være færdig nu, og nu er det ikke sjovt længere
    Babysjalet er skønt, og der er ingen tvivl om, at den kommende mormor bliver glad :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - det kan altså være ret svært at sige nej, men jeg øver mig. Det skal helst være sjovt :-)

      Slet
  3. Åh, Mette - det er slet ikke nemt ;-) Synes du er ualmindeligt flink og rar, kan det ikke hjælpe lidt? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - tak, det hjalp med det samme ;-)

      Slet