29 august 2014

Planen var,

at der skulle strikkes på svøb og på No. 16. Svøbet følger planen og efterhånden sidder hulmønsteret i fingrene, så de 8 daglige pinde er hurtigt strikket.

Dernæst skulle No. 16 jo hives op af kurven og det har jeg da også gjort et par aftener, men lysten mangler for alvor. Det har givet anled-ning til et par samtaler med mig selv (og andre), for SKAL man absolut gøre noget færdigt eller bare kaste sig ud i nye projekter?

Svaret er garanteret noget nær lige så individuelt som et fingeraftryk. Teknisk set (nyt udtryk jeg har lært på arbejde – betyder åbenbart, at så er man dækket ind!) er jeg helt for at starte op på nyt, men alle de halvfærdige arbejder, der ligger rundt omkring, stresser mig. På den anden side skal strik jo være for sjov og ikke sur pligt, ikke?

For at gøre en lang historie kort så endte det sådan:

IMG_0242

Nu hvor jeg har fået lidt øvelse i at strikke med 2 farver, er det faktisk rigtigt sjovt. Dette er starten på en Alvi-look-a-like. Jeg bruger tykkere garn, så der skal regnes en del. Det tager jeg hen ad vejen.

Rigtig god weekend.

8 kommentarer:

  1. Hov jeg har vist nok også en alvi til at ligge men min er i ufo-skabet, da min overbevisning er, bliv kun ved indtil det ikkeder er sjov længere, fordi lysten skal nok komme tilbage en gang ;)

    Dejligt at svøbet skrider frem uden problemer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Et ufoskab :-) Godt nok en god ide. Sådan et må jeg have! Og du har fuldstændig ret. Det skal være sjovt!

      Slet
  2. Jeg har et reservelager af strikketøj, til de abstinenser der opstår, når man er færdig med et spændende projekt og pludselig(!) har tomme pinde.... Sagt med andre ord UFO'er.... Nogle bliver simpelthen pillet op fordi de var "forkerte". Kun de langtidsholdbare bliver færdige....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - jeg er glad for, at jeg ikke er alene ;-)

      Slet
  3. He, he - den snak har vi haft før ;-) Fidusen er da bare at gøre begge dele, Mette - altså både begynde på nyt OG gøre færdigt ;-)
    Det nye projekt ser spændende ud :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - jep, det må være planen ;-) Har da set nogle, der strikker efter ugedage - et strikketøj pr. dag :-)

      Slet
  4. strik skal være sjovt, det er en hobby. Gennemgå ufo'erne og trævl "øv'erne" op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla - du har absolut ret. En dag finder jeg alle UFO'er frem og så må der sorteres. Noget bliver helt sikkert aldrig færdigt alligevel! Og det vel skal det være sjovt.

      Slet