17 november 2014

Er jeg den eneste,

der har virkeligt svært ved at finde energien frem, når det slet ikke bliver lyst i løbet af en dag?

Der var mange planer for weekenden, men de blev skrinlagt, for jeg kunne simpelthen ikke samle mig sammen til at komme i gang.

Til gengæld fandt jeg hæklenål og saks frem. Trak Marius helt op under næsen og lampen helt tæt på også – til stor morskab for min KH, som bestemt mener, at jeg skal have en lup i julegave. Jeg kan hilse og sige, at det ikke er nemt at se, hvad man laver i mørkt garn strikket på p 3.

MEN jeg tror, at det gik. Her er der hæklet:

IMG_0353.JPG (2)

Og her er der (med bævende hjerte og sved på pande og hænder) klippet:

IMG_0354.JPG (2)

Og ikke nok med det – den første kant er også strikket på. Planen var Sandwich Steek, men da ribkanten forneden er strikket frem og tilbage og ikke klippet op, mangler der fyld til Steek’en. Altså satser jeg på, at hæklingen holder!

Når der engang igen kommer dagslys, skal jeg forsøge at tage billeder af bagsiden.

19 kommentarer:

  1. Sådan Mette, godt gået. At få hæklet og klippet i en trøje er vel også at få lavet noget? :-)
    Jeg er på din side, jeg har også problemer med at se det mørke strik på denne årstid

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - det er det nemlig :-) Og jeg er utroligt glad for, at jeg fik det gjort!

      Slet
  2. Pyha, jeg får sved på panden og myrekryb bare ved at læse om opklipning af en strikketrøje..... Hatten af for du tør.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Inge - jamen, det var også med rystende hånd og kun ganske få tråde af gangen, så det tog tid ;-)

      Slet
  3. Du er ikke alene... det er mørkt og uinteressant og ikke spor inspirerende at kigge ud af vinduerne... Gåture bliver ikke til og rengøringen udskudt til jeg kan se noget...!
    Jeg har kigget på steeks hos forskellige i blogland og undrer mig over at de hæklinger ligger lige over for hinanden... Holder det?
    Jeg har hidtil haft flere masker imellem; sikkerhedsnet!
    Marius ser altså godt ud, smukt strikket.

    SvarSlet
  4. Hej Anne - det er jeg glad for at høre. Mht. rengøringen, så er støvet jo heldigvis også svært at se i den smule lys ;-)

    Jeg har også været meget langt omkring. Nogle hækler fastmasker, nogle kun kædemasker. Så også én, der har 8 masker ekstra og bare klippede op (fra Shetlandsøerne).

    Jeg håber, at det holder. MEN der er nogle enkelte tråde, der er smuttet. Håber, at en omgang i vaskemaskinen får dem til at filte fast - ellers er jeg godt nok på den!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er også nogle, der syr bagsting med samme tråd som strikket i stedet for at sy på maskine.
      Er det ren uld skulle det filte lidt sammen uden problemer.
      Jeg læste også om dem på øerne der bare klippede.... Gisp...Men vi er nok for forsigtige... for ulden lukker sig selv i vask!

      Slet
    2. jeg var også noget imponeret, da jeg så hende klippe uden at have gjort noget som helst. Jeg forsøger at strikke kanterne uden at mosle for meget med det og så ryger den i vaskemasinen i en fart.

      Slet
  5. Du er slet ikke alene ;0) jeg har lige kæmpet med en meget mørk poncho der skønne hækles og klippes nøj det kræver sin strikkekvinde :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lykke - det gør det og man bliver bare mere og mere anspændt :-( Kun lyst strik om vinteren ;-)

      Slet
  6. Vejret er virkelig gråt og mørkt. Spændende med din Marius - kan godt forstå det var med en vis bæven :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - det bliver ikke til meget dagslys her lige nu. Gråt i gråt i gråt!

      Slet
  7. Uh, det er altid lidt spændende, hvordan det går....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva - mon ikke! Glæder mig til at få den vasket, for så filter den forhåbentligt lidt

      Slet
  8. Jeg tar en håndfuld sol med til dig i morgen aften

    SvarSlet
  9. Det skal nok gå altsammen - men det er altså en skrækindjagende følelse, for der er brugt så mange timer på det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - det er godt nok med hjertet ret langt oppe i hilsen :-) God ide med at udnytte frokosten :-)

      Slet
  10. Apropos lys - det hjælper altså at gå ud i middagspausen, selvom der er mørkt giver det alligevel lidt. Jeg står/går og suger lidt lys i hver frokostpause ;-)

    SvarSlet