20 april 2017

Tiden flyver

og manglende opdatering her, betyder ikke, at der ikke strikkes. Der strikkes på rigtigt mange ting. Jeg er afgjort ramt af en voldsom trang til at starte nyt op - og det gør jeg så. Det er sådan set fint nok, men nu har jeg gang i så meget, at det stresser, så jeg ender nok med at blive nødt til at tage en alvorlig samtale med mig selv ;-)

Bog:
Jeg har skiftet genre og kastet mig over Jens Henrik Jensens bøger om Oxen. Den første bevæger sig en hel del omkring Rebild, Rold og Nørlund Slot. Næsten i vores baghave så det er rigtigt sjovt at høre. Krimier, når de er bedst, så jeg er fanget og ender vel med at høre dem alle tre lige i rap.

Strik:
Stadig Birch, men jeg nærmer mig afslutningen. Selve opskriften er ikke noget at skrive hjem om. Jeg har set, at der er kurser om opskriftsskrivning på Craftsy, så det var måske et forslag til Marianne og Helga Isager. Med mine mange, maaaange års erfaring kan jeg godt gætte mig frem til, hvad der skal ske, men min veninde (som faktisk er en ganske habil strikker) har flere gange ringet i raseri - klar til at sætte ild til Birch OG pinde, fordi hun ikke fattede, hvad der skulle ske. Det er da ærgerligt for både strikker og designer.

4 kommentarer:

  1. Spændende om det er et kursus de vil med på ;)
    Glæder mig til at se din birch (og dig)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - glæder mig også :-)

      Slet
  2. Enig i, at der savnes en skabelon for opskrifter, som de danske designere kunne bruge. Jeg savner oftest gode tegninger/ billeder og målstegninger, så man kan forholde sig til hvordan resultatet skal blive. Smukke billeder frister, men de sælger ikke varen, hvis jeg ikke kan facon/farver ordentligt!!
    De engelske opskrifter, hvor man guides næsten pind for pind er en helt anden oplevelse...
    Bortset fra al røgen... ser din trøje skøn ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - helt, helt enig. Jeg savner virkelig også tegninger med mål på. Det gør bare det hele meget nemmere!

      Slet