01 april 2014

Jeg har været så smart

for mange år siden at redde mig en rigtig god veninde, som er køkkenleder og

  • som elsker at lave mad (smart med det job!)
  • som derfor også laver meget mad i sin fritid, fordi hun lige skal prøve det ene og det andet
  • som ved, at jeg IKKE elsker at lave mad
  • som derfor kan finde på at ringe en fredag eftermiddag og meddele, at hun lige kommer forbi med aftensmad (som oven i købet bliver leveret varm og klar til at sætte på bordet)
  • som absolut ikke interesserer sig for håndarbejde, men bruger rigtigt mange grydelapper

Så ind i mellem kaster jeg mig over hæklenålen:

IMG_0066

Det er ikke det samme mønster, vi bruger hver gang, men disse er nemme og hurtige. De er dobbelte og lige nøjagtig i den størrelse min veninde foretrækker.

Jeg hækler dem i merciseret bomuldsgarn fra Aldi. Farverne er langt hen ad vejen bestemt for os, men pyt. Jeg ville gerne hækle i garn, hvor VI vælger farverne, men det er ikke lykkedes mig at finde et tilsvarende garn. Tykkelsen her ligger ca. midt mellem den “normale” tynde og tykke bomuld.

Arvingen er færdig og venter på, at jeg får taget billeder.

15 kommentarer:

  1. Det må være skønt sådan at få aftensmaden leveret ved dørene. Søde lapper du har hæklet, så brænder veninden ikke nallerne næste gang hun laver mad til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkeligt rart at få mad på den måde - og der er som regel til mere end en dag ;-)

      Slet
  2. Det må siges at være luksus med egen kok ;)
    Sikke fine grydelapper du så laver til hende ;))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Yt - det er det helt bestemt. Er meget glad for hende ;-)

      Slet
  3. Sådan en veninde kunne jeg godt bruge, jeg er bestemt ikke vild med at lave mad.
    Det er nogle flotte grydelapper, du har hæklet

    SvarSlet
    Svar
    1. Madlavning står godt nok heller ikke ret højt på min hitliste ;-)

      Slet
  4. Er det sådan du har lyst til at beskrive starten af grydelappen de er nemlig smarte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har brugt denne opskrift - den er på engelsk. Går det?

      http://alipyper.com/2013/06/18/free-vintage-crochet-climbing-trellis-hexagon-pot-holder-pattern/

      Slet
  5. Er det sådan du har lyst til at beskrive starten af grydelappen de er nemlig smarte.

    SvarSlet
  6. Hvor er de fine. Det er da en godt bytte i har lavet, en varm middag for en grydelap. Jeg glæder mig til at se din arving.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg bytter til enhver tid gerne! Arvingen er tør, så....

      Slet
  7. Det var da en herlig veninde at have :o) - og super skønne grydelapper.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også meget, meget glad for hende :-)

      Slet